Badman's Tropical Fish Forum

November 18, 2019, 04:23:24 PM *
Welcome, Guest. Please login or join our community.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length

Welcome to the forum! Whether you are an old pro or new to the hobby, feel welcome to share your knowledge and experience and to further educate yourself about this great pastime of ours.

PetSmart
News: Stay tuned for another contest starting soon. 
 
   forum   guidelines calendar Forum search help Join Login  
  Main Site site map Fish Profiles Fish Stats Articles tank log Species Gallery Photo Gallery  

Badman's Chat
Users in chat
Please upgrade your brower.
in   cm  L °F   °C   click for tank volume calculations
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: nerite snails  (Read 6813 times)
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« on: May 04, 2013, 09:26:26 AM »

So, i have 2 tiger nerites in my 29g and to be honest, they havent done much algae eating. i left the back wall full of algae and, well... it still is. Ive been tempted to scrub it, but then i know the nerites wont have much to eat. i tried feeding them algae wafers twice and they havent even payed any attention to them.

 because the 29g is the tank i look at more,(probably because its right beside my bed) id rather it be more of a "display" than the 10g. Therefore, id like to be able to have clean glass. so im considering moving the 2 little guys into the 10g. but, in the 10g i have flourite, which is somewhat sharp. so could the nerites be ok on gravel?

Thanks!
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Claire
Always learning
Full Member

Offline Offline

Gender: Female
Posts: 970


« Reply #1 on: May 04, 2013, 11:08:31 AM »

 confused
How long have they been in there?
You're sure they are nerite snails? Could you post a pic? (Sooo don't mean to sound patronising or anything)
I have one in my 29 gal and he keeps up with the algae nicely.
I have 2 in with eco complete, don't know how sharp that is compared with fluorite.
All my nerites spend most of their time on the glass.
I don't feed my nerites anything and they just get on with it and have been doing so for months.
Logged

25L Female betta
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« Reply #2 on: May 04, 2013, 03:01:24 PM »

yeah i have a pic. here it is



* 019 (640x480).jpg (184.39 KB, 640x480 - viewed 486 times.)
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Claire
Always learning
Full Member

Offline Offline

Gender: Female
Posts: 970


« Reply #3 on: May 04, 2013, 03:06:37 PM »

Good pic. happy
I've got one exactly like yours.

How long have they been in your tank?
Logged

25L Female betta
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« Reply #4 on: May 04, 2013, 03:14:44 PM »

oh! im sorry i didnt answer that,. theyve probably been in the tank for around a month or so
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Claire
Always learning
Full Member

Offline Offline

Gender: Female
Posts: 970


« Reply #5 on: May 04, 2013, 04:39:45 PM »

Do you over feed atall?
I cannot think of a good reason why he is not doing his job, unless there is something tastier than algae on the menu...?
Or there is more algae than he can handle?
Maybe it's the type of algae?
Could you get a pic of the algae so I can compare it to mine?
If you lived in Scotland I'd sap you nerites for a little experiment. lame
Logged

25L Female betta
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« Reply #6 on: May 05, 2013, 03:08:38 PM »

i definately dont overfeed. as far as i know there isnt anything elase on the menu. lol. maybe its just growing faster than he can eat it. I'll try to get a pic of the algae up soon
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Claire
Always learning
Full Member

Offline Offline

Gender: Female
Posts: 970


« Reply #7 on: May 05, 2013, 04:00:37 PM »

What is the cause of the algae?
Sunlight hitting the tank?
If you can minimise the amount of algae that grows he'll have an easier job.
Logged

25L Female betta
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« Reply #8 on: May 05, 2013, 06:59:32 PM »

thats my best guess. its right beside a window. even though there are closed blinds on the window, some sunlight still gets in.
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Claire
Always learning
Full Member

Offline Offline

Gender: Female
Posts: 970


« Reply #9 on: May 06, 2013, 06:21:02 AM »

How about putting some background paper on the sides the sun hits?
Logged

25L Female betta
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« Reply #10 on: May 08, 2013, 07:18:24 AM »

sorry it took me so long to reply. but, about 99% of the sunlight is hitting the front of the tank. its not like the tank is directly infront of a window.... the tank is in a corner. on one wall of the corner (or on one of the walls that meets in the corner) there is a window. there is about a 2 foot section beside that window until it reaches the corner and that is where the side of the tank is. I hope this is making some sense to you. Im sorry but i really had no idea on how to explain that. lol i tried. So, i really have no way of blocking the light.

I will say though, they have put a dent in it recently. its like they knew i was gonna move em to a different tank. lol. Thanks for all the help!
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Claire
Always learning
Full Member

Offline Offline

Gender: Female
Posts: 970


« Reply #11 on: May 08, 2013, 09:47:55 AM »

Hee hee! I can imagine them reading your posts...
"Oh s*** boys, better get this job done or we're being moved!"
I can only suggest getting another one although it would be better to work out the reason for all the algae.
Like I said, 2 nerite snails keep my 200L algae free.
 confused
Good luck.
Logged

25L Female betta
Dylan
Full Member

Offline Offline

Gender: Male
United States United States

Tanks: 10g RCS tank
Posts: 367



« Reply #12 on: May 08, 2013, 07:40:22 PM »

LOL! yea ill see what i can do. thanks!
Logged

aquariums are my only medication wishin' my condition ain't ever gonna go away.
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Badman's Recommended Links
1 Post
1 Topic
Last post by Badman
in Sites We Support
on 5/2/07 12:00 PM

 

Navigation
Badman's

Main Site Navigation

Complete Map

 

 

 

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines
Page created in 0.042 seconds with 19 queries.